Rökning...


Det ena e en kula och det andra en cigarett. För er som inte ser.

Såg den häär bilden på Fokis blogg. Tycker att bilden ger ett klart budskap och det är ju bra. Jag själv är emot rökning. Jag uppmuntrar personer när de inte har rökt på ett tag. Känner att visst, om man nu röker. Göör det på fest eller så men inte 3-4 cigaretter per dag. Jag förstår att det är beronde framkallande och så men aa. När jag var typ 8 lovade mamma mig körkort om jag inte prova att röka innan jag var 18. Alltså höll mig borta från det. Sen när jag var 10 gjorde jag ett kontrakt med mina föräldrar om att jag inte ska dricka, röka och så förän jag lagligt får de. Om jag klarar det får jag då körkortet och en bil. Jag skulle även få en moppe nu när jag fyllde 15, men jag ville inte ha någon så fick annat ist. Jag tycker att om det finns föräldrar som läser min blogg. Jag är inte så säker på det, men om det är någon. Skriv ett sådant kontrakt med era barn. Det är faktiskt väldigt bra.

Nu ska jag titta lite mer på The City som går på MTV just nu. Kanske städar lite mer. Kanske.. (A) hahah, ha en fortsatt trevlig kväll. Puss (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0